Algemene voorwaarden
Ingangsdatum: 1 januari 2024
Bedrijfsgegevens:
IJzersterk, gevestigd te Arnhem onder KvK nr. 81595794
E-mail: w.vanijzendoorn@zorggroepijzersterk.nl
Telefoon: 0613006294
​
Definities
-
IJzersterk: IJzersterk, gevestigd te Arnhem onder KvK nr. 81595794.
-
Klant: Degene met wie IJzersterk een overeenkomst is aangegaan.
-
Partijen: IJzersterk en klant samen.
-
Consument: Een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 1 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden
-
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens IJzersterk.
-
Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
-
Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Artikel 2 - Aanbiedingen en offertes
-
Aanbiedingen en offertes van IJzersterk zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
-
Een aanbod of offerte is maximaal 6 maanden geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
-
Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
-
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 3 - Aanvaarding
-
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt IJzersterk zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
-
Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt IJzersterk slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.
Artikel 4 - Prijzen
-
Alle prijzen die IJzersterk hanteert zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
-
Alle prijzen die IJzersterk hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan IJzersterk te allen tijde wijzigen.
-
De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door IJzersterk vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
-
De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van IJzersterk, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
-
Indien partijen voor een dienstverlening door IJzersterk een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
-
IJzersterk is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
-
Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient IJzersterk de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
-
Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
-
IJzersterk heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
-
Voorafgaand aan de ingang ervan zal IJzersterk prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
-
De consument heeft het recht om de overeenkomst met IJzersterk op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
-
IJzersterk mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
-
De klant dient betalingen achteraf binnen 2 maanden na levering te hebben voldaan.
-
Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat IJzersterk de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
-
IJzersterk behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Gevolgen niet tijdig betalen
-
Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is IJzersterk gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
-
Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan IJzersterk.
-
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
-
Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag IJzersterk zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
-
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van IJzersterk op de klant onmiddellijk opeisbaar.
-
Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door IJzersterk, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan IJzersterk te betalen.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
-
Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
-
De dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft.
-
Het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft.
-
Het geen weddenschappen en/of loterijen betreft.
-
De consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht.
-
Het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledig wordt uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.
-
-
De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
-
Zodra de consument de overeenkomst voor levering van de dienst heeft gesloten.
-
Zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen.
-
-
De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via w.vanijzendoorn@zorggroepijzersterk.nl, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van IJzersterk beschikbaar is.
Artikel 8 - Aansprakelijkheid
-
IJzersterk is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
-
Indien IJzersterk aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
-
IJzersterk is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
-
Indien IJzersterk aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
-
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Artikel 9 - Klachten
-
De klant dient een door IJzersterk geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
-
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant IJzersterk daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
-
Consumenten dienen IJzersterk uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
-
De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat IJzersterk in staat is hierop adequaat te reageren.
-
De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
-
Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat IJzersterk gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 10 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
-
Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
-
De Nederlandse rechter in het arrondissement waar IJzersterk is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Citeertitel: Algemene Voorwaarden IJzersterk
Versie: 1 januari 2024

.png)